Piteå!

Tors. 8/7-10

Gomorron, kaffet e klart kom Johan in in i bussen o sa kl. 4:30 o såg oförskämt pigg ut. Jag o Richard hade sovit kvar i bussen från onsdag för att slippa gå upp tidigt... trodde vi ja. Dusch + kaffe brukar normalt vara uppiggande men inte denna gång. Packa in det sista i bussen. Jonny, Micke o Leffe kom o 20 över 5 rullade vi ut från vidja.
STOPP, STANNA dörren i bak har åkt upp!!! Ledbergs kostym blåser iväg hojtar Ingela medans Richard kastar sig över verktygsskåpet för att rädda det. Johan stannar o dörren låses. Detta skedde INNAN vi ens lämnat vidjavägen. Börjar spännande detta.
5:40 nej go vänner nu ger jag upp en stund o går o lägger mig... återkommer.

Första tankstopp i Gävle kvart i 8. Lite godis o dricka inhandlat o nu rullar vi igen. Även internet fixades åt mig så jag kan blogga på plats o inte i efterhand. F-N VA NI E BRA KILLAR! Nu tar vi o äter lite hemgjord pizza med sallad o rullar vidare från harmånger.

12:30 Passerat höga kusten bron o stannade på fiket/hotellet som ligger där. Fikade o myste en stund o nu 13:30 ska de väl vara dags att åka vidare mot Pite Dragway.

Vid 3 va det dags för mer meckande av buss denna gång under färd. Blev tvungna att stanna dock för ett större elfel uppstod o de tog tid att ordna. 16:30 rullade bussen vidare iaf o vi hoppas på en problemfri resterande resa.

MEN VAD E DE SOM HÄNDER?!?!?! De luktar brandrök.. STANNA DE E OM OSS! Panikbromsa på E4an o ut.. öppna alla lastluckor o kolla men hitta inget, ok vi åker vidare då. Som sagt de e LÅNGT till Piteå!

Jonny tyckte stämmningen i bussen va lite tryckt o frågade oss om vi visste varför man säger F***A om en kvinnans kön... E behöver jag säga att gapflabb utbröt i hela bussen.

17:00 Framme i Umeå. Nu kan de inte va långt kvar va... JO DE KAN DE! Vi åker ju lite vilse oxå såklart som om alla stopp för bussmeckande räckte. Mitt ute i klorofyllen mellan skog o bondgårdar... frågade till sist en bonde var F-N ligger banan o vi va tydligen inte helt ute o cykla för vi va närmare än vi trodde hehe. Nu e vi på plats äntligen 10 över 9 på kvällen. Hitta vår plats ratta runt lite för att parkera bussen. Ut med allt, upp med allt. De e ju lite som ska fixas typ. Ingela började grilla hamburgare så vi fick lite mat i magen. Ja jo som vanligt då börjar våra boys att mecka hehe. De blev sent i säng men men sånt händer ju nästan alla race.

Kram Gonatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0